Sunday, July 10, 2022

The Health Minister and the Happy Cat

中文在下方

I’m more used to looking up to the ceiling for the cat when I can’t find her, but this afternoon it was different and I found the feisty feline skipping around the living room with joy on the news that the Nation’s favourite Minister, Uncle Chen, would be standing for Taipei Mayor in November. 

The DPP has quite sensibly decided it needs a good manager for Taiwan’s capital, but just as important has chosen someone decent, steady, calm and caring. 

I’ll be writing a long piece in the coming days about the political carnage elsewhere in the world. The lying, cheating, narcissistic political figures in other countries who damage their democracies and fail the people…Eg. the most recent ignominious sacking of British Prime Minister Boris Johnson.

I have written many times about some political figures in Taiwan who gaslight and misdirect the public, and shamelessly indulge in outright lies. Many are naturally autocratic and brazen in their near constant half-truths and disrespect of the public. 

You know who they are. We all know who they are. The one essential is such people are never allowed to attain high office. 

In my 40 years as a journalist I have covered many political regimes and many political figures across the left-right spectrum of government across many countries, I am extremely happy to see someone of real depth and gravitas put forward as Taipei Mayor. 

I am disgusted with the political shenanigans going on in the country of my birth, although it reminds me of why I decided to leave :) 

But I am sincerely heartened that in my adopted country, the Government is smart enough to put forward someone like Uncle Chen to lead the capital city. 

Tinkerty Tonk…

當我找不到我家那頭貓的時候,我會習慣性仰望天花板,,就會看到她氣噗噗黏在天花板上。但今天下午情況不同,我發現這頭貓高興地在客廳裡蹦蹦跳跳,因為令人喜愛的衛福部長陳叔叔,將在11月代表執政黨競選台北市長。

這是民進黨明智的決定,台灣需要一個好的首都管理者,同樣重要的是,該黨選擇了一個正直、穩重、冷靜和關心別人的人。 我正打算寫一篇關於在世界其他地方發生的政治慘劇的長篇文章,目前這個世界並不是處於很好的狀態,那些撒謊、欺騙、自戀的政治人物破壞了他們的民主制度,並讓人民失望,最近的一個例子就是可恥的英國首相強生被迫下台。

我曾多次寫過台灣一些政客煽風點火、誤導民眾、厚顏無恥地撒謊。 許多人天生專制而且厚顏無恥,幾乎總是半真半假,不尊重民眾。 你知道他們是誰,我們都知道他們是誰。 最重要的一點是,永遠不要允許這樣的人在政治上更上一層樓。

在我作為記者的 40 年中,我報導了許多國家的許多政體,政府左派右派的許多政治人物,我非常高興看到真正有內涵且莊重的台北市長參選人。

我對我的母國發生的政治鬧劇極度厭惡,這提醒了我為什麼我決定離開英國。因此我由衷感到欣慰的是,在收養我的這個國家,政府足夠聰明,可以推出像陳叔叔這樣的人來領導首都。

Tinkertoy Tonk… 掰掰。


No comments:

Post a Comment